۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۶۱۵۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم:

مبلغان حوزوی در بیشتر مجتمع‌های تجاری قم حضور فعال دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به حضور فعال مبلغان حوزوی در بیشتر مجتمع‌های تجاری استان گفت: خوشبختانه تبلیغ چهره به چهره مبلغان آثار مثبت فراوانی داشته است.
معاونت تبليغ حوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شفیعی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم ظهر امروز در نشست هم اندیشی رؤسای اصناف و بازاریان استان قم با آیت الله مقتدایی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: شورای برنامه حوزوی در دیدار با مسؤولان اصناف پیشنهاد دادند که برنامه های تبلیغی، برگزاری نماز جماعت و بیان احکام در پاساژها و اماکن تجاری راه اندازی شود.


وی افزود: در ابتدا برخی مسؤولان تصور می کردند که اجرای این برنامه سخت است و بازدهی ندارد اما این برنامه راه اندازی شد و خوشبختانه بازدهی بالایی نیز داشت، برخی از مجموعه های دیگر برای این کار آمدند اما موفق نشدند.


معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان این که تاکنون کارها به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: در برخی از پاساژها مکان مناسبی برای اقامه نماز وجود نداشت اما با همکاری مسؤولان پاساژها واحدهایی به این منظور اجاره شد.


وی ادامه داد: در بیشتر پاساژها و مجمتع های تجاری قم مبلغ حضور دارد و به فعالیت های تبلیغی می پردازد و نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا را اقامه می کنند، در ایام خاص نیز برنامه های ویژه ای اجرا می شود؛ خوشبختانه تبلیغ چهره به چهره مبلغان آثار مثبت فراوانی داشته است.


حجت الاسلام شفیعی با اشاره به طرح فقه بازار ابراز داشت: به دستور مدیر حوزه علمیه استان قم مکلف شدیم تا طرحی در این باره آماده کنیم، از همین رو در این راستا مسأله تبلیغ و فقه بازار برنامه ریزی شد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر و برای آغاز این طرح 5 مدرسه برای مکاسب عمومی و در آینده 5 مدرسه دیگر برای مکاسب تخصصی در نظر گرفته شده است، متون درسی و اساتیدی که قرار است تدریس داشته باشند در حال بررسی است و به زودی به تکمیل می رسد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات