۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۵۷۹۰

انقلاب اسلامي، امريكا را زمينگير كرده است

روند تحولات منطقه غرب آسيا و آنچه اين روزها در عرصه‌هاي ميداني، در سوريه، عراق، يمن و ... مي‌گذرد.
غرب آسیا

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، روند تحولات منطقه غرب آسيا و آنچه اين روزها در عرصه‌هاي ميداني، در سوريه، عراق، يمن و ... مي‌گذرد در عين تثبيت اقتدار و حوزه نفوذ ايران اسلامي، از يك سو بيانگر فروپاشي قدرت هژمون و حوزه نفوذ قدرت‌هاي سلطه، به ويژه امريكاست و از سوي ديگر نشانگر ناكارآمدي راهبردهاي آنها جهت حفظ سلطه در منطقه و يا حفظ و تقويت موقعيت و جايگاه پادوهاي منطقه‌اي آنهاست.

هفته گذشته و در شرايطي كه همكاري مشترك نيروهاي نظامي ايران و روسيه در پايگاه شهيد نوژه همدان بازتاب زيادي پيدا كرده بود، وبگاه امريكايي بلومبرگ در توصيفي از اين همكاري مي‌نويسد: سال‌ها جان‌كري وزيرخارجه امريكا تلاش كرد تا با كمك روسيه نبرد داخلي سوريه را خاتمه دهد، او ساعت‌هاي زيادي را صرف ديدار با «سرگئي لاورف» همتاي روس خود نمود، اما هيچ دستاوردي نداشت، بلكه شاهد اعلام روسيه مبني بر اين بوديم كه اين كشور مأموريت عليه سوريه را از داخل ايران آغاز كرده است. بلومبرگ در عين حال مي‌نويسد: اعلام خبر بمباران مواضع مخالفان سوريه از داخل ايران، بدترين نيشي بود كه كري دريافت كرد و در ادامه يادآور مي‌شود كه اين ايران است كه در عين اينكه افراد دومليتي امريكايي را دستگير مي‌كند، موشك آزمايش مي‌كند و متحدان امريكا را تهديد مي‌نمايد.

امريكايي‌ها در كنار راهبردهاي خود براي مهار قدرت انقلاب و نفوذ در ايران در عين حال در كنار مذاكرات هسته‌اي تلاش كرده بودند با طراحي و ايجاد جنگي نيابتي ظرفيت‌هاي منطقه‌اي ايران را نيز خنثي و به زعم خود در يك عمليات چندبعدي فرمانروايي خود را در منطقه تثبيت كنند، اما در اين مصاف دست انقلاب اسلامي برتر بوده و هست. مقام معظم رهبري در ديدار اخير ائمه جماعات مساجد تهران با تبيين ابعاد مقابله نظام سلطه با انقلاب اسلامي، يادآور شدند كه امريكا امروز در منطقه غرب آسيا زمينگير است. [اينها] امروز اهدافي دارند، كارهايي دارند، مقاصدي دارند در اين منطقه، يك بخش از اين مقاصد عبارت است از تقويت پايگاه استكباري رژيم صهيونيستي در اين منطقه، يك بخش از آن عبارت است از تصرف همه منافذ و منابع قدرت در منطقه كه دولت‌ها و حكومت‌ها بيايند زير چتر آنها، از امكانات اينها استفاده كنند براي فرمانروايي منطقه [اما] امروز نتوانسته‌اند، چه مانع شده است از اينكه مقاصد اينها تحقق پيدا كند؟ اسلام انقلابي و يا انقلاب اسلامي. ايشان آنگاه تأكيد مي‌كنند كه اگر اسلام نبود، ايمان به خدا نبود، ايمان به معارف اسلامي نبود، تعهد و پايبندي به وظايف ديني نبود، نظام جمهوري اسلامي هم مثل ديگران مي‌رفت زير چتر همين نظام سلطه و قدرت استكباري امريكا و غير امريكا، آنچنان كه ديگران رفتند.

آنچه كه فراتر از ناكامي‌هاي منطقه‌اي اكنون به معضلي براي نظام سلطه تبديل شده، اين است كه جنگ نيابتي كه با محوريت سعودي‌ها براي مهار قدرت منطقه‌اي ايران و البته براي فراغت امريكايي‌ها از غرب آسيا طراحي شده بود، اكنون به تهديدي راهبردي عليه خود امريكايي‌ها تبديل شده است، چرا كه اين جنگ از يك سو فرصتي براي ايران جهت تبديل شدن به يك قدرت فرامنطقه‌اي ايجاد كرده و توازن منطقه‌اي را تغيير داده و از سوي ديگر به ظهور بازيگراني جديد در منطقه و همراستا با ايران منجر شده كه تاكنون در محاسبات آنها جايگاهي نداشت، يعني اگر در گذشته تنها حزب‌الله تهديدي جدي براي رژيم صهيونيستي در منطقه بود، اين روزها نه تنها رژيم صهيونيستي كه ديگر متحدان منطقه‌اي امريكا نگران حشدالشعبي در عراق، دفاع وطني در سوريه، انصارالله در يمن و دهها قدرت ديگر هستند كه در زير سايه انقلاب اسلامي رشد كرده و البته هر يك منافع ملي خود را در مقابله با استكبار دنبال مي‌كنند و اينها افق‌هاي روشني است كه به رغم توطئه‌هاي پيچيده استكبار و حتي انفعال و وادادگي برخي از نيروهاي وطني پيش روي انقلاب اسلامي گسترده است./836/د102/ل

ارسال نظرات