۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۷۷۵۵۲
مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

همکاری بین نخبگان جهان اسلام از مهم‌ترین مأموریت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: از مهم ترین مأموریت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برقراری ارتباط و همکاری بین نخبگان جهان اسلام است.
زن و خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، صدیقه حجازی، مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اختتامیه هفتمین دوره شجره طوبی با محوریت مطالعات زن و خانواده ظهر امروز 12 بهمن در مجتمع فرهنگی میلاد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از مهمترین مأموریت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برقراری ارتباط و همکاری بین نخبگان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مقوله زن و نقش محوری آنان در خانواده موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: در همه ادوار این موضوع از حساسیت های خاص خودش برخوردار است.

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: امروز با آشفتگی های فکری، روشی و منشی بسیاری در دنیا مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه با نگاه های افراط گرایانه و تفریط گرایانه نسبت به زن از حیث جایگاه انسانی، خود، خانواده و اجتماع روبرو می شویم، اظهار کرد: در حال حاضر بردگی کهن و قدیمی شکل جدیدی پیدا می کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: در این آشفتگی فکری و نگرشی وظیفه نخبگان زن مسلمان است که با هم اندیشی و همفکری نگاه صحیح و ناب اسلام که از زن و خانواده  به بیان نقش های چندگانه  می پردازد، تبیین شود و راهکارهای مناسبی را برای این نگرش به دنیا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه با وجود فرقه های جدید در جهان اسلام که به وسیله دشمنان و صهیونیسم به وجود آمده است جایگاه و نقش زنان مخدوش شده است، تصریح کرد: وجود این مسایل رسالت زنان صاحبنظر و ارزشمند فعال زنان اسلام را از گذشته بیشتر و چند برابر می کند.

حجازی تصریح کرد: از جمله ویژگی های این دوره مطالعاتی اینست که نخبگان زن جهان اسلام فرصت آشنایی با یکدیگر پیدا می کنند و آنان از تجارب یکدیگر برای حل مسایل بهره مند می شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: از جمله مباحث در این دوره آموزشی می توان به تببین دیدگاه اسلام نسبت به جایگاه حقوق و مسؤولیت های زن مسلمان و مقایسه با سایر مکاتب مادی اشاره کرد./202/934/ب1

ارسال نظرات