۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۰۶۳۱۹

اردوی‌ سازندگی طلاب غیر ایرانی در استان خوزستان

اردوی‌ سازندگی طلاب غیر ایرانی در استان خوزستان
همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز سال ۱۴۰۱، جمعی از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه در اردوی سازندگی شرکت کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اردوی سازندگی قرارگاه امام مهدی(عج) با حضور ۱۸۰ نفر از طلاب غیرایرانی و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه از ۱۷ ملیت در روستاهای کم برخوردار شهرستان شادگان استان خوزستان برگزار شد.

قرارگاه سازندگی امام مهدی(عج)، اسفندماه سال ۱۴۰۰ با هدف هم افزایی و تجمیع ظرفیت گروههای سازندگی مراکز و نمایندگی ها، در معاونت فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی‌العالمیه تشکیل شد.

اعضای ستاد این قرارگاه پس از دو مرحله شناسایی فشرده از روستاهای هدف و انتخاب پروژه‌های عمرانی و بررسی وضعیت فرهنگی، تبلیغی و…، در منطقه مستقر شده و مقدمات حضور گروها را فراهم نمودند.

گروه‌های سازندگی طلاب غیرایرانی در قالب ۴ گروه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۴ فروردین ۱۴۰۱ در منطقه حضور داشته و به رفع گوشه‌ای از محرومیت روستاها کمک کردند.

دیوار چینی ۹ منزل برای محرومین منطقه هر‌کدام به مساحت ۵۰ متر مربع، رنگ آمیزی کلاس‌ها و زیباسازی محیط آموزشی ۵ مدرسه روستایی، کف سازی حیاط مسجد به وسعت ۲۰۰ مترمربع، ایزوگام سقف مدرسه در حدود ۲۰۰ مترمربع، ارایه خدمات تاسیساتی و فنی به مدارس و مساجد ۵ روستا از قبیل رفع اشکالات برقی و روشنایی، تعمیر درب‌های پوسیده، تعمیر و تعویض پمپ‌های آب، نصب پنکه و سرویس کولرگازی، تعمیر و نصب درب و پنجره، نصب شیر و شلنگ سرویس‌های بهداشتی مدارس و مساجد در حدود ۱۵۰ مورد، از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها در عرصه عمرانی بود.

طلاب غیرایرانی علاوه بر ارائه خدمات عمرانی، در عرصه فرهنگی و تبلیغی هم فعالیت‌های زیادی داشتند؛ برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در روستاهابا حضور اهالی و نوجوانان منطقه، اعزام طلاب مستبصر (مشرفین به دین اسلام و تشیع) به مساجدو حسینه‌های سطح شهرستان، برگزاری مسابقات فوتبال بین طلاب غیرایرانی و جوانان منطقه و برگزاری کلاس‌های تربیتی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان از جمله این فعالیت‌ها بود.

یکی از اهداف برگزاری اردوهای سازندگی برای طلاب غیرایرانی، آشنایی طلاب با شیوه برگزاری این اردوها و به کارگیری این شیوه برای زدودن محرومیت از مناطق محروم کشورهای دیگر است.

ارسال نظرات