۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۷۵۰۳۲۶
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

شخصیت امیرمؤمنان باید به درستی برای تمامی نسل‌ها تبیین شود

شخصیت امیرمؤمنان باید به درستی برای تمامی نسل‌ها تبیین شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زین الدین گفت: در بسیاری از حوزه‌ها همانند حوزه سیاست، اخلاق، اقتصاد و... حضرت علی علیه السلام بهترین و کامل‌ترین دستورالعمل‌ها را برای ما نگاشته‌اند.

حجت الاسلام رضا زین الدین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام در سخنانی عنوان داشت: شناخت ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) یکی از ضرورت‌های امروز جامعه ما بویژه جوانان است.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت علی (ع) در بسیاری از ابعاد چه شخصیتی و چه اجتماعی دارای منش و الگوی بسیار ویژه‌ای برای همه ماست و یکی از ویژگی‌های این الگو این است که هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر کرمانشاه بیان داشت: در بسیاری از حوزه‌ها همانند حوزه سیاست، اخلاق، اقتصاد و... حضرت علی علیه السلام بهترین و کامل‌ترین دستورالعمل‌ها را برای ما نگاشته‌اند، بنابراین تأسی و پیروی از منش و رفتار این امام همام زمینه سعادت و اقتدار ما در این فراهم خواهد آورد.

حجت الاسلام زین الدین یادآور شد: امروز باید شخصیت حضرت علی علیه السلام به درستی به تمامی نسل‌ها شناخته شود زیرا تا جایی که همه اطلاع داریم آن گونه که شایسته است درباره شناخت بیشتر، دقیق تر و کاملتر این حضرت کم کاری هایی صورت گرفته است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت مطالعه و نیز اجرای دستورالعمل های کتاب وزین نهج البلاغه، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتبی که امروز می‌تواند جامعه اسلامی را در همه ابعاد ارتقا دهد کتاب نهج البلاغه می‌باشد، کتابی که سرشار از درس و راهکار برای جهان اسلام می‌باشد./1400/

ارسال نظرات