۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۵۵۹۶۰
توسط انتشارات شهید کاظمی؛

«اُمّ علاء» به نمایشگاه کتاب خواهد رسید

«اُمّ علاء» به نمایشگاه کتاب خواهد رسید
کتاب «اُمّ علاء» روایت زندگی اُمُّ­الشهداء فخرالسادات طباطبایی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده­اش را تقدیم اسلام کرد، توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «اُمّ علاء»؛ روایت زندگی اُمُّ­الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی اثر سمیه خردمند، روایت زنی است که هفت نفر از اعضای خانواده­اش به شهادت رسیدند. 

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه­ی تعلیم در حوزه­ی علمیه­ی نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان­جا ماندگار می­شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت­الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می­کند. آن­ها در خانه­ی وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین علیه­السلام زندگی­شان را با عشق آغاز می­کنند. خانه­ای که هر وقت پنجره­اش را باز می­کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی علیه­السلام گره می­خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی­شان می­شد. حاصل ازدواج آن­ها می­شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت­الله سید محمدباقر صدر می­شوند و علوم اسلامی را فرا می­گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می­رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان­های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می­شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه سلام­الله­علیها برای همیشه آرام می­گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از ایشان توصیه می­کرد. به آن­ها می­گفت: اگر همه­ی شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی­شوم؛ بلکه افتخار می­کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین­تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کتاب «اُمّ علاء»نوشته سمیه خردمند؛ به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و در ایام نمایشگاه بین الملی کتاب تهران توزیع می‌گردد.

علاقمندان جهت تهیه این اثر ارزشمند بعد از انتشار می توانند نام کتاب را به سامانه پیامکی 3000141441 پیامک و کتاب را با شرایط ویژه دریافت کنند.

ارسال نظرات