۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۵۶۸۹۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

اسلام زن را به عنوان بخش مهم و تأثیرگذار جامعه می‌بیند

اسلام زن را به عنوان بخش مهم و تأثیرگذار جامعه می‌بیند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: اسلام زن را به عنوان بخش مهم و تأثیرگذار جامعه می‌بیند به همین منظور بانوان و دختران در جامعه اسلامی بسیار نقش آفرین هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: نخست جای دارد که ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را به همه مردم ایران اسلامی بویژه دختران و بانوان این کشور تبریک بگوییم.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) یک اسوه و الگوی کامل برای بانوان و دختران مسلمان از نظر معنوی و علمی می‌باشد.
 
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اسلام در مقابل نگاه غرب و عرب‌های جاهلی زمان گذشته یک نگاه جامع به نقش و جایگاه زنان در جامعه دارد و زن در دیدگاه اسلام از مقام رفیعی برخوردار می‌باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: زمانی اعراب جاهلی دختران را مایه ننگ خانواده می‌دانستند ولی اسلام بالعکس به زنان و دختران جایگاه و مقام و بزرگی بخشید.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: اسلام زن را به عنوان بخش مهم و تأثیرگذار جامعه می‌بیند به همین منظور بانوان و دختران در جامعه اسلامی بسیار نقش آفرین هستند.
 
وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه زن نقش ویژه‌ای در خانواده‌ها دارد، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی بسیاری از نقش‌های اجتماعی بر عهده بانوان می باشد و همین خود علت و سند محکمی بر این ادعاست که زن در دین مبین اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار می‌باشد./1400/
ارسال نظرات